Friday, January 28, 2011

Apa? Facebook Phone??

Tengah-tengah aku nak tido,seperti biasa aku masok la website CNET tok.Bila aku masok aku terkejut dengan headlinenya.Mok tauk apa ditulisnya sia?Facebook dengan kerjasama dengan pengeluar sematpon dari Taiwan,HTC mok polah Facebook Phone & akan release bulan 2 lak rah Barcelona.Hoh?Facebook mok ngeluar telepon nya pun,twitter bila gik kah?Hahaha.

Henpon tok akan pake platform android dengan kaler kedak kaler Facebook kinek tok,biru mudak ngan putih.Mun takurang mok nangga camne upa henpon ya,tangga takurang lam video tok.

Tapi aku check-check agik tadik,laporan dari Reuters madah Facebook sik penah bekerjasama dengan mana-mana syarikat termasuk HTC untuk molah teleponnya.Palak Bisnes Pembangunan a.k.a head of business development Facebook, Dan Rose madah ya sebenanya cara manufacturer intergrated sidak pun produk dengan API a.k.a applicaiton programming interface Facebook.Boleh jadi juak nak?Kedak browser yang aku baruk jumpa & di intro oleh brother Rien ngan aku that is Rockmelt. Nya intergrate browser ya dengan Facebook duak Twitter.Tangga takurang intro videonya,bes juak lah tapi aku sik prefer browser ya banding ngan Chrome.

Mana-manalah sia,yang penting Facebook nang dah jadi kegilaan urang kinek tok kedak Friendster zaman dolok. Lamak-kelamaan urang akan start boring ngan Facebook & akan carik cara yang lebih seronok ataupun alternatif lain pake bersosial dengan orang lain. Sik mustahil Tumblr,Twitter pun akan jadi kedak Friendster sigek masa lak.Sory lah entri kali tok sikda gambar,lah ku bercarik lam Google tek sik jumpa-jumpa.Hihihi.Peace!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...