Sunday, January 30, 2011

Apa? Angry Birds Movie?

Sapa ada sematpon?Ada main Angry Birds?Aku marek bok jak abis main game tok.Ketensionan melanda bila bab opsss... khinzir-khinzir kaler ijo sik dapat dibunoh pake bermacam-macam jenis burong.Tapi serius game tok nang bes.Hahaha

Rovio, maker game Angry Birds tok madah sidak akan molah movie untuk game yang bernama "Rio" tok dimana burung-burung yang sayang dengan telur sidak tok akan diculik ke Rio de Janeiro. Bila dipadah Rio tek alu ingat Rio Ferdinand ada sekali tek nak?Ada tempat nama Fabregas?Sikda nak?Hihihi.Ok,enuf futbol. Jadi,dari apa yang aku paham dari trailernya,tiga ekok burong tok diculik oleh sekok burong kakak tua,aku sik tauk apa nama nya ke Rio sebab sidak tok ada value & banyak gik duhal burong-burong lain kenak culik oleh burong kakak tua ya tek.

Hit sik hit game tok, bila mana Rovio madah game tok di download pada bulan Disember ajak lebih dari 12 juta kali. Gila nak?Kira tek hampir setengah Malaysia download game tok.Hahaha.Ya baruk nok berbayar,lom gik version free pake android,Nokia. Rovio madah lebih 30 juta free version tok didownload.Pehhh..sidak tok nang polah duit.Hebat hebat.Nang patut pun sidak dapat polah movie ngan Fox.

Sidak Rovio pun plan, mok polah television show & movie based on game ya pun.Polah jak lah Rovio,kau ada rame peminat seluruh dunia tok.Tangga jak takorang trailer nya tok,aku tergisin-gisin sorang dirik nangga trailer tok.Enjoy!


2 comments:

  1. nang best gilak kh game ya pok... kelak aku ncobanya.. :)

    ReplyDelete
  2. coba jk pok..bagi aku bes la game tok.. =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...