Monday, February 7, 2011

Apa Tok? Iklan SuperBowl?


Takurang tauk apa Super Bowl? Mun takurang salu nangga How I Met Your Mother mesti da prasan nak tiap-tiap season tauk ada sigek episod hal Super Bowl. Ok, jadi sitok bukannya kita mok kelaka hal HIMYM, tapi kelaka hal Super Bowl. Aku sik tauk lah apa benda nya tok tapi kak godek-godek internet tok baruk la tauk sikit-sikit.

Tauk american football? Sapa-sapa ada baca komik nama Eye Shield 21? Jadi Super Bowl tok adalah agreement antara NFL (National Footbal League) dengan AFL (American Football League). Senang cita lah, champion NFL akan lawan ngan champion AFL. Dari sudut pandangan aku, Super Bowl tok adalah tradisi orang Amerika. Super Bowl di anggap cuti umum di Amerika & food consumption masa Super Bowl adalah no. 2 lepas hari Thanksgiving.

Super Bowl di pancar secara bergilir-gilir oleh sidak broadcaster di USA. Oleh kerana Super Bowl tok ada nilai pemasaran yang tinggi, bermacam-macam jenis syarikat mok molah iklan masa Super Bowl tok. Yang paling best nya, masa Super Bowl tok lah syarikat-syarikat besar molah publicity hal produk-produknya. Dan yang paling menyerlah bagi aku, Sony Ericsson akan expose nya pun Xperia PLAY a.k.a The Playstation Phone.

Maybe kelak-kelak aku molah entri hal Xperia PLAY tok, sebab aku molah post tok mok kongsi ngan takurang antara iklan-iklan best Super Bowl. Enjoy!






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...