Saturday, February 5, 2011

Apa? Nokia Menggunakan Windows Phone 7?

Korang tahu Nokia kan?Mustahil tak tahu, penipu besar la kalau korang cakap korang tak tahu dengan brand Nokia. Ok, kita tauk henpon Nokia nok murah ya bagus. Aku pun sik menyangkal fakta ya. Ingat gik aku dolok mun ku tension aku ngempas Nokia 3310 ke dindin, tapi gik juak pat idup. Hahaha. Ok ya cita dolok-dolok lah. Tapi kinek tok henpon murah Nokia nang tahan juak.


Tapi walaupun Nokia manufacture nya pun henpon tahan lasak & murah, sedar sik sedar Nokia makin ke belakang dalam persaingan sematpon. Setuju sik? Dalam kategori sematpon, Nokia nang ke belakang. Mun sebut jak sematpon, mesti orang akan madah HTC, iPhone, Samsung, Motorola, LG, Sony Ericsson oh lupak sigek CSL.Hihihi.
Before tok Nokia penah join venture dengan Intel & Linux dengan membangunkan MeeGo. Aku sik pasti juak MeeGo tok apa tapi nya open-source kedak Android juak cuma sigek Linux sik sepopular Google. Mungkin yalah menyebabkan MeeGo tok sik popular gilak banding ngan OS lain. MeeGo tok nya merge coding dari Intel Moblin & Nokia Maemo (seriously aku siktauk pa dikrepak aku tok). Aku baruk jak nangga Maemo dari Nokia tek, not bad. Lebih kurang kedak Honeycomb. Oh lupak, N900 make Maemo. Hihihi.


Jadi mungkin rumors tok sebenarnya mok urge Nokia join venture ngan Microsoft supaya Microsoft dapat compete dengan OS sematpon yang lain. Ne kita tauk nak? Market planning sidak bah, betol gik CEO Nokia kinek tok bekas executive Microsoft. So, adakah Nokia akan make OS Maemo nya atau bekerjasama dengan Microsoft? Kita tunggu dan lihat. Aok, mun takurang mok nangga camne rupa Window Phone 7 nak, tangga jak rah HTC HD7 tok. Mun sik pun nangga preview yang dah dipolah orang sebelum tok.

P/S: aku nok sik berduit tok cukuplah nelan aek liur jak nangga preview-preview sidak tok,hahaha....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...