Wednesday, February 9, 2011

Apa? iPad 2? HP Tablet?

*Updated

Dari Wall Street Journal, sidak melapor iPad 2 tengah dalam production. Ertinya Steve Jobs sik lamak agik akan memperkenalkan pada dunia iPad 2 sik lamak lagik. Laporan tok madah iPad 2 akan datang dengan pakej processor yang lebih laju, ada built in camera, lebih memory, graphics yang lebih hebat & iPad 2 lebih ringan dari model sebelum tok.
Laporan tok madah iPad 2 sik akan jaoh beza dari iPad tapi sik mungkin Apple akan molah product nya cikai-cikai jak sebab competitiveness dalam tablet tok semakin tinggi. Aku tek nge"check" website CNet, HP gik ngeluar tablet yang akan running OS dari Palm yang bernama WebOS khas pake tablet dengan nama tablet HP tok, TouchPad.


TouchPad dari HP tok datang dengan 9.7 inch touch screen, berat 1.6 pounds lebih kurang 725 grams & setebal 13.7 milimeters. Storage pake tablet tok 16GB ataupun 32 GB, dual-core 1.2GHz processor, gyroscope & accelerometer. Full spec TouchPad takurang leh klik rah link dibah dari CNet.

Tablet market makin meluas bila sidak Apple ngeluar iPad. Kedak apa yang aku dapat dari video sigek ya nya madah "creation needs influence". Apple yang mula-mula start iPad,lepas ya rame yang follow molah tablet juak.

Ada sidak ramal jualan iPad akan drop tapi kita sik tauk gik camne sebab tablet-tablet akan banyak dihasil dan seperti kita tauk, sik akan semua tablet yang akan dihasilkan kelak sepower apa yang ada dalam market. Apa pun gadget yang akan keluar, terpulang pada selera kita mok mileh nok ne sigek. Bagi sapa-sapa mok meli tablet,mok compare Motorola Xoom, iPad, dengan TouchPad tok leh tangga gamba dibah tok, pricing mungkin lain la sebab rega di USA ngan Malaysia confirm jaoh beza. Mun mok tangga besar gik klik sitok. Peace!


P/S: Gadget baru mala jak keluar, tapi duit jak sikda pake meli..wuwuwuwuwu~~~ T_T

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...