Monday, February 7, 2011

Apa? Ada Gik Pensioner Molah Keja Pelik-Pelik?

Post aku sebelum tok madah hal pensioner molah rakit pake merentas atlantik nak?Kali tok bes agik. Pensioner,Micheal Kennedy duda yang berumor 73 tahun tok menghabiskan lebih kurang 14 tahun or to be precise 9000 hours memindahkan batu di pantey pake ngelak hakisan. Mun aku ka, hadoh-hadoh. Lu demam li. Hahaha. Micheal menghabiskan masa 2 jam sehari ngambik batu rah pantey kakya engkah di sekitar cliff rah pantey ya. Hohoho. Cuba tekak, apa keja nya dolok? Bekas engineer wooo..Hahaha


Mok tauk brapa berat batu-batu dipindah atuk kita tok? Lebih 200 tan bersamaan dengan lebih kurang 200 000 kilograms. Fuhhhh, boleh tahan. Apa yang menariknya, atuk kita tok madah mungkinnya akan sambung habit nya tok setakat yang nya mampu. Bukan jak atuk kita tok mindah batu, mutit sampah pun nya molah juak.


Seperti yang aku sangka, atuk Micheal tok molah keja tok mok stay healthy. Selamak nya mutit & mindah batu tok, nya kekal fit (nangga badan pun tauk,hohoho) jarang-jarang sakit belakang. Aku nok bok umor 23 tok gik salu kit pinggang. Hahaha


Aku rasa aku tauk kenak dak urang pencen rah UK molah benda pelik-pelik kedak tok. Sidak sikda tanah rah kampung,sikpat mok berkebun kedak urang kita rah sitok. Hahaha. Maybe lifestyle sidak rah sinun lain kita rah sitok lain. Bak kata urang tua zaman mensia, lain hulu lain parang, lain padang lain belalang. Dapat tangkap maksud aku? Hahaha. Peace!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...