Saturday, April 2, 2011

Apa Tok? Rockmelt?

RockMelt. Browser versi baru yang memudahkan perkongsian maklumat antara pengguna-pengguna laman sosial yang popular e.g Facebook & Twitter. Paling menariknya RockMelt tok menggabungkan Google+Social Media. Rockmelt mula dilancar November tahun lepas & RockMelt tok adalah berdasarkan projek open-source Chromium.


Ok.1st, tok bukanlah profesional pun review tapi aku mok sharelah apa yang aku dapat & apa yang aku tauk setakat tok. Jadi malam tadik,terbukaklah hati aku mok coba browser RockMelt tok. Mula-mula terkejut juak lah sebab latest pun Rockmelt sebab browser tok terdapat Chromium latest update (walaupun sik tauk pa benda ada dalam update ya,tapi polah-polah terkejut jak lah,muehehehe).


Apa yang bestnya RockMelt tok, takurang boleh polah segala-gala tentang Facebook dengan hanya pake browser & sik perlu pegi ke webpage Facebook. Contoh la takurang mok share link tek nak, cuma klik button share rah atas browser & settle. Sik perlu bercarik-carik button share ataupun lelah-lelah copy paste link.


Sigek lagik takurang boleh chat dengan rakan Facebook takurang tanpa perlu pegi masok webpage Facebook ataupun pop-outkan chat takurang ya. Lelah gik mok tukar window nak?Nak alah-alah tekan Alt+ Tab pake nukar window. Tapi mun RockMelt tok,kita cuma klik belah kiri browser, carik sapa yang takurang mok chat & settle.

Jadi Rockmelt versi baru tok dapat support Chrome theme, improved Twitter app, improved RSS feed. Senang cerita takurang download dirikpun lah mun mok tauk. Ahahahaha. Mun takurang mok nangga camne pake browser tok, boleh lah nangga video rah dibah tok.


Jadi, boleh lah dipadah benda tok senang dipake oleh insan-insan nok suka bersosial terutamanya penggila Facebook. Cuma bila aku nangga belah kiri atas RockMelt tok, teringat aku ngan Firefox 4. Jadi kesimpulan aku,

Firefox 4+ Chrome 10+Facebook=RockMelt

Mun takurang mok download RockMelt klik sitok.

p/s: aku gik menimbang menukar browser bila Firefox 4 keluar, tapi ngan RockMelt tok makin susah ku mok polah pilihan. mungkin Chrome tetap dihatiku. Ehehehehe


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...