Friday, April 15, 2011

Berita Apa? Datuk Ladang Ganja?

Ahahaha. Jangan terkejut bila korang baca headline ni. Dah masuk musim election ni macam-macam jenis cerita keluar. Ni cerita bukan pasal datuk yang ada pangkat ye,ni alkisah datuk berumur 78 tahun. Robert Parkin dipenjara setelah membiarkan sekumpulan pengedar dadah berbangsa Cina menukarkan sebuah rumah sewa menjadi ladang ganja. Yes, ganja, weed!


Datuk Robert menjadi mangsa oleh pengedar dadah ini ketika bermain casino. Pengedar dadah ini memberi pertolongan untuk menyelesaikan masalah hutang Robert & Robert bersetuju untuk menyewa sebuah rumah lima bilik untuk mereka. Hutang punya pasal,on! Pengedar ganja yang dikenali sebagai Mr. Lee membayar Robert cash dalam penglibatannya. 

4 dari 5 bilik didalam rumah ini diletakkan berdozen-dozen pokok ganja & bilik ke 5 dijadikan bilik tanaman, dimana pasu & tanah ditempatkan di bilik berkenaan. Kerosakan akibat aktiviti penanaman ganja terhadap rumah ini dianggarkan £60000 menyebabkan pemilik rumah berkenaan di ambang bankrup. 


Robert dijatuhkan hukuman penjara 12 bulan atas sebab bersubahat menanam ganja secara besar-besaran & how bout Mr. Lee? Guest what? Mr. Lee has never been traced.

Dari: DailyMail

2 comments:

  1. ini lah yang terjadi jika tanaman herba dianggap sebagai dadah.orang tua yang tak berdaya menjadi mangsa,apa nak di kecohkan pasal ganja ianya tumbuhan organik yang tumbuh meliar serata dunia..mengapa?why?

    ReplyDelete
  2. inilah telampau nak makan kertas..bukan nak makan herba...benda ubat di kata penyakit...benda penyakit di kata tenang...fikir2kan lah...selamat hidup dengan sihat sejahtera....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...